Wikipedia

Wyniki wyszukiwania

Translate

piątek, 15 lipca 2016

KSIĄŻKA ANNE O' BRIEN - ,, KRÓLEWSKA KOCHANKA ''



       Bohaterką   powieści  jest   Alice Perrers. Alice była nieślubnym  dzieckiem prostytutki  i wyrobnika. gdy była  małym  dzieckiem została podrzucona do klasztoru.  Dzięki zdobytemu wykształceniu  i szczęśliwemu  przypadkowi została damą dworu królowej Filipy, a następnie  kochanką króla  Edwarda III.  Będąc kochanką  króla, pomnaża swój   majątek i stopniowo  wywiera coraz to większy wpływ na losy  Anglii. Pewnego dnia  Alice poznaje  Wiliama de Windsora , za którego  wychodzi wkrótce za mąż.
       Alice jest z  królem Edwardem III i  opiekuje się nim  , aż do jego śmierci. Po śmierci króla  zostaje niesłusznie  wygnana na banicję i zabierają  jej majątek oraz wszelkie kosztowności  co dostała od krola  Anglii.  Po jakimś czasie  małżonek  Alice pomaga jej to częściowo odzyskać.  Bohaterka   jest bardzo szczęśliwa i zadowolona ,że  wyszła za mąż  za  Willa, który kocha ją nad życie.
       Ksiązka jest bardzo  ciekawa, szybko się ją czyta i  polecam  ją każdemu czytelnikowi.


                                          CYTATY

,,  Na całym świecie, w każdym zakatku  ziąb ,

Tylko ja jestem ciepła, coraz  cieplejsza.

W moim sercu zachwyt, bo czuję ten żar, który rozniecił pan  mojego serca.  To miłość.

,,...Ogień w mym sercu podsyca mój pan

Pocałunkami, delikatnym dotykiem

I  światłem błyszczących oczu. Światłem , jakiego  ci nie da niebo ni ziemia .''

...  ,, Na czole z wawrzynu wieniec,

Dotarłem  na szczyt postumentu,

Lecz młodość już  tylko wspomnieniem,

Z  kwiatów opadają płatki ... ''

3 komentarze:

  1. Nigdy nie słyszałam o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Anelise ! Może warto pokusić się i przeczytać, jest ciekawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Are you in need of help? help to solve your infertility problem and to get pregnant? If you have difficulty conceiving? Impotence, Gonorrheal, STI (sexually transmitted infection) Stroke and Diabetes, Fibroid, Getting your money back from whoever you pay, Job promotion, Asthma etc .. Dr.Obodo can help you .. Contact him Asap and all your problems shall be gone forever.

    Email: templeofanswer@hotmail.co.uk

    WhatsApp: + (234) 8155 42548-1

    OdpowiedzUsuń