Wikipedia

Wyniki wyszukiwania

Translate

piątek, 4 października 2013

NALEWKA ZE ŚLIWEK

Dni stały się chłodniejsze, zaczęła się jesień, więc proponuję dzisiaj coś na rozgrzewkę, tzn wykonanie  nalewki ze śliwek.

SKŁADNIKI : 1 kg śliwek najlepiej węgierek, 4 suszone śliwki,  1 łyżka rodzynek, 1/2 l spirytusu, 1/2 l wódki ,1/2 kg cukru.

WYKONANIE :  Śliwki umyj , usuń pestki  i wrzuć owoce do słoja.


 
 
Dodaj suszone śliwki i rodzynki. Zalej spirytusem i wódką. Odstaw na miesiąc i zlej na sitku przez gazę. Następnie wlej do butelek i dobrze je zakręć. Nalewka przyda się na długie jesienno - zimowe wieczory.
 
Ze śliwek można wykonać również nieco słabszy likier. Śliwki zasyp cukrem i wlej  pół szklanki wody. wymieszaj i odstaw na dwa tygodnie.  Przed zlaniem likieru śliwkowego możnac dodać pół szklanki wódki.
 

4 komentarze:

  1. No to widac dobry przepis ale u nas w Niemczech trudno o sliwki wegierki, przewanie sa jakies hiszpanskie takie bardzo soczyste i wielkie i pewnie nic z tego by nie wyszlo:( pozdrawiam- Kormoran

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kormoran ! Nie robiłam nic z tych śliwek, można je kupić w supermarketach. Nie wiem czy te śliwki by się nadały. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Ze śliwek nigdy nie robiłam. Robiłam kiedyś z wiśni i z pigwy-ale za szybko poszlo:))) Pozdrawiam-Livia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Livio ! Ja też kiedyś robiłam nalewki z pigwy i wiśni. Są znakomite. Można wykonać tą ze śliwek , jest bardzo dobra. Przypomniałam sobie , że jeszcze robiłam nalewkę z moreli. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń