Wikipedia

Wyniki wyszukiwania

Translate

wtorek, 16 września 2014

GRZYBY

Rozpocżął się sezon na grzyby ,więc na pewno warto wybrać się do lasu, aby nazbierać na zimę. Grzyby jadalne są używane głównie z powodu wartości smakowych i zapachowych. Z grzybów sporządza się susz, różne przetwory i mrozi. Grzyby jadalne  zawierają  glikogen,białka, tłuszcz, substancje aromatyczne, enzymy ,sole mineralne. W Polsce najbardziej popularne to borowiki, rydze, maślaki, koźlarze, podgrzybki, kurki. Zbierając grzyby bardzo trzeba uważać na trujące.Trujące grzyby są bardzo podobne do jadalnych, więc zbierajmy te które na pewno znamy. Ponadto nie wolno niszczyć sciółki.Grzybiarzom życzę udanych zbiorów.

Publikuję poniżej  zdjęcia  z naszych zbiorów.





2 komentarze:

  1. No i proszę jakie wspaniałe prawdziwki. Podobno w tym roku wyjątkowo obrodziły ale ja nie mam specjalnie czasu aby sie wybrać na grzybki, Byłam tylko raz ale zawsze trochę się uzbierało. Już nawet nie chodzi o same grzyby ale czas spędzony na lonie natury. Pozdrawiam-Livia

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Livio ! Niestety ja już nie chodzę na grzyby ,tylko moja rodzina. Ale bardzo lubię je zbierać. Ja je obieram i przetwarzam. W tym roku wyjątkowo obrodziły. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń