Wikipedia

Wyniki wyszukiwania

Translate

środa, 28 sierpnia 2013

OGRODOWE ARYSTOKRATKI , LILIE .

W sierpniu kwitną  lilie, które zachwycają swoją urodą i są prawdziwą ozdobą naszych ogrodów. Lilie w naturze kwitną na półkuli północnej, od Pirenejów, przez Europę i Kaukaz aż po krańce Syberii, w Chinach i Japonii oraz w Ameryce Północnej. Wśród lilii znane jest około 120 gatunków. Kwiaty lilii bardzo ładnie pachną. Lilie są różno kolorowe, np. śnieżnobiałe,kremowe,żółte, pomarańczowe,czerwone, różowe , fioletowe. Większość lilii uprawianych jest na stanowiskach słonecznych. W Polsce w stanie naturalnym rosną dwa rodzaje lilii : lilia złotogłów i lilia bulwkowata. Lilie są kwiatami , które wspaniale nadają się  na kwiat cięty i bardzo długo  stoją w wazonie. Poniżej zamieszczam zdjęcia lilii jakie rosną na mojej działce.




 

 

3 komentarze:

  1. U mnie lilie kwitły w lipcu nawet na początku lipca już zaczęły ale teraz kwitnie już tylko jeden gatunek,Mam gatunki co bardzo intensywnie pachną ale mam i takie ktore nie pachną. Faktycznie stoją bardzo długo w wazonie a takie kwiaty bardzo lubię :) Także kocham lilie.
    Podobno co jakiś czas trzeba je wykopać po przekwitnięciu wysuszyć cebulki i jesienią zasadzić od nowa. Nie znam się na tym ale wtedy podobno ładniej kwitną. Pozdrawiam - Livia

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Małgosiu! Piękne te Twoje lilie. Nie znałam tych "polskich" nazw. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie musi być Małgosiu na Twojej działce;)

    OdpowiedzUsuń